söndag, november 23, 2008

Perplex in the city

Sedd:
What's the big deal? frågar jag mig. "Sex and the city" måste väl vara en av TV-historiens mest "hajpade" serier? Det kanske är en könsgrej, detta. Jag kan i alla fall inte inse storheten. Fyra bortskämda och snuskigt rika shopaholics pratar och pratar och pratar om ständigt nya "dagens i-landsproblem".

Nu drabbar alltså filmen oss. Samma oändliga prat om allt och ingenting. Och nästan inget sex. En naken mansrumpa "in action" var egentligen allt man fick se när det gäller erotiskt vågade scener. Typisk tjejfilm, alltså - så där lagom "fräck". Jag snabbspolade genom nästan hela filmen och missade inget viktigt.

Etiketter: , ,

2 kommentarer:

Blogger Jah Hollis sa...

Jag har aldrig hört en man berätta entusiastiskt om Sex and the City. Däremot har jag kvinnliga bekanta som verkar kunna allt om tv-serien och som uppskattade filmen. Jag vågar knappt försöka mig på någon analys av vad det kan säga oss. :-)

3:46:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

Let the mystery be - för att använda en låttitel från Iris DeMent.

6:58:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida