onsdag, november 19, 2008

Medlemstidning med boktips

I dag hamnade den här medlemstidningen i min icke-digitala brevlåda (en sådan där gammaldags sak i hårdplast eller metall som ofta står, fäst i en stolpe som sitter fast i marken, utanför dörren, vid vägkanten):
Här får vi tips om en massa nyheter från bokförlaget Libris - ej att förväxla med Libris hos Kungliga Biblioteket. Det kristna förlaget Libris "puffar" nu för en massa böcker som jag skulle vilja köpa - eller åtminstone läsa. Här några "godbitar":

Emmanuel Bäckryd: "Tolv saker kristna är övertygade om"
Ylva Eggehorn: "Där lejonen bor"
Alister McGrath: "Kristen tro"
Kristofer Skrade: "Vara kristen - en överlevnadshandbok"
Per Svensson: "Dr Luther och Mr Hyde"
Men den jag är mest nyfiken på är denna:
Ray Comfort: "Gud tror inte på ateister"

Så här står det i presentationen av den boken: "Ray Comfort utmanar ateister och agnostiker när han påstår att Guds existens kan bevisas - helt och fullt, vetenskapligt och utan hänvisning till tro eller Bibeln. Det är också möjligt att bevisa att Bibeln är övernaturlig." (s. 16 i tidningen)

Etiketter: , ,

2 kommentarer:

Blogger Ola Claesson sa...

Jag påstår inte att alla troende är galna fundamentalister och jag frågar dig detta i vetskapen om att du är förnuftig kristen som går att resonera med (och jag vill förstås gärna vara förnuftig ateist): har du sett filmen Jesus Camp och vad tyckte du? Personligen menar jag att det är en av de mest skrämmande filmer jag sett.

10:47:00 fm  
Blogger Thomas O. sa...

Nähä, den har jag inte sett. Nu blir jag nyfiken!

7:53:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida