fredag, november 21, 2008

Covered - stolen

Jag blir så förbannad... Tidigare i dag lade jag märke till ett nummer av tidskriften Mojo på biblioteket. Missförstå mig rätt. Det var inte det som gjorde mig förbannad. Mojo är en utmärkt tidskrift i sin genre. Vissa skulle kalla den "pretto". Gärna för mig. Den vill någonting viktigt. Det är mera än vad man kan säga om vissa blaskor. Nej, det som gjorde mig mäkta irriterad var att någon hade stulit gratis-CD:n som följde med tidningen. Ett foto föreställande Leonard Cohen var på omslaget och givetvis måste jag kolla ett sådant nummer närmare. Detta var gratis-CD:n som jag blev blåst på att få låna:
Jag hade hemskt gärna lyssnat på Allison Crowes version av "Joan of Arc", det hade varit väldigt kul för mig att kunna lyssna på Nick Caves tolkning av "Avalanche", jag hade gärna... etc. Det fick jag inte göra nu och det retar mig. Tjuv - var glad att du inte är i min närhet!

Etiketter: , ,

1 kommentarer:

Blogger Thomas O. sa...

Allison Crowes live-version av "Hallelujah" finns ute på YouTube - jag vet, jag vet. Men det är inte samma sak. Jag vill lyssna på den här plattan!

10:45:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida