fredag, augusti 08, 2008

Lucinda, Lucinda - direkt in i hjärtat

Jag säger: Lucinda Williams' album "West" är grymt. Jag ger det en stark fyra på en femgradig skala. Anledningen till att det inte blir en stark femma är att albumet är aningen tjatigt. Jag kan önska lite mera variation. Men rösten! Och texterna! Här lyssnar vi på en kvinna som har varit med om en del s.a.s. Och här har vi fan i mig inget onödigt flirtande med publiken. Det här är rått, naket och smärtsamt.

Jag är inte beredd att ge plattan så bra betyg som här, men jag är redo att hålla med Schlaug här. Vad som slår mig redan vid första lyssningen är att Lucinda Williams här låter som en blandning av Mary Gauthier och Marianne Faithfull. Svårslaget!

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida