tisdag, augusti 21, 2007

En trivial sanning om inställning

Mycket IRL i dag. Inte förrän nu har jag haft chans att blogga.

Dagens bekräftelse 1: Du blir bemött sådan du är. Jag blir mer och mer övertygad om det. Om du t..ex. utgår ifrån att det sällskap som du blev påtvingad att umgås med är en samling obildade och likgiltiga typer, så blir det kanske just sådana personer du ser omkring dig. Om du sitter där och blänger surt på alla runt dig, hur tror du då att de vill vara trevliga mot dig? Om du i stället utgår ifrån att du skall ha trevligt med dem och att du är uppriktigt nyfiken på dem - ja, då kan det hända små mirakel.

Dagens bekräftelse 2: På bussen hem hade jag ett jättetrevligt samtal med en person som jag försiktigt närmade mig på busshållplatsen innan bussen kom. Om jag inte hade brytt mig om personen i fråga, så hade vi sannolikt inte börjat prata med varandra - och då hade vi gått miste om en trevlig stund.

Ibland kan möten vara så go'a.

Etiketter:

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

True, true...fastnade med gubbarna på bänken igår och hade ett i många delar helt värdelöst samtal i alkoholhaltiga dimmor men så helt plötsligt kommer den där sanningen just jag behövde höra;

"vi är vad vi tänker så jag önskar dig positiva tankar som leder dig framåt idag".

Förmodligen glömde han både mig och den sanning han gav mig redan innan jag promenerat vidare i livet... men jag bär med mig orden i mitt inre.

9:23:00 fm  
Blogger Thomas O. sa...

Sant. Åter igen: tankens kraft.

5:04:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida