tisdag, augusti 28, 2007

En mysig bok om sex som varar länge

Den här boken bara kom i min väg. Jag såg den av en slump - jag letade inte aktivt efter den. Den blev en positiv överraskning. Här är David Deida klarheten själv. Boken handlar en hel del om tantra och tao, men utan det gängse hokus-pokuset och sneglandet åt hinduism och buddhism.
En sådan bok som Margot Anands "Kärlekens mystik" kan upplevas som onödigt krånglig och belamrad med en massa fikonspråk. (Exempel: Varför använda orden "yoni" och "lingam" när det finns adekvata namn på svenska, som t.ex. "snippa" och "köttpåle"?) Om en sådan bok som makarna Ramsdales "Sexual energy ecstacy" kan man tycka ungefär likadant. Deidas bok är kristallklar i jämförelse - men tyvärr utan bilder. Det här ger en liten aning om det hela.

Allting kan gå till överdrift. Så även detta. Sting lär ha "hållt på" i sju timmar med sin kvinna. Och P. Diddy skall ha förlustat sig i 30 timmar med någon kvinna. Hur gick det till? Blev det inte långtråkigt? Gick de på toaletten samtidigt - fortfarande genitalt förenade? Varför skall vissa alltid vara värre än alla andra? När får vi höra talas om ett par som har haft samlag i en vecka utan paus? Tävling, tävling, tävling - det blir sandlådenivå.

Etiketter: ,

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

O, nu blir jag blyg. *Drar på min flanellpyjamas och återvänder till min deckare*


Helt ärligt tycker jag nog att hela ämnet är rätt överreklamerat... men det är ju jag det. :)

9:40:00 fm  
Blogger Thomas O. sa...

Tja, vad är en bal på slottet?...

8:39:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida