torsdag, augusti 23, 2007

Kajak - ja tack

Det kom ett erbjudande om att prova på paddling. Jag nappade. Här tog jag en paus och plockade upp kameran:
Vad vi ser är två broar. Den lilla träbron går till den lilla ö som kallas Svinö. Den större betongbron är början av Ölandsbron - på Kalmarsidan.

Paddling är ungefär som flytande meditation. Jag paddlade ganska mycket när jag var ung och häromåret fick jag en liknande chans att prova på denna långsamma transportform. Redan då tänkte jag bli medlem i kanotklubben, men det blev aldrig av. Nu tänker jag: "Nu skall det bli av! Det finns inga giltiga undanflykter. Man kan paddla året runt, så länge det är isfritt. Vädret kan inte stoppa mig. Paddling ger så mycket. Man får tillbaka mera än insatsen."

Etiketter:

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Ser härligt ut men jag skulle inte våga...

7:56:00 fm  
Blogger Thomas O. sa...

Våga? Det gick nästan inga vågor. Skämt åsido: Det kräver inte mycket mod. Det hänger mest på balanssinnet. Det värsta som kan hända är att man trillar i vattnet och blir blöt. Om man håller sig nära en strand bör det inte bli några problem. För resten: "Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd"/Tove Jansson.

4:18:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida