tisdag, juni 06, 2006

Ön Ajland - an island?

Ain't it funny how time slips away... Den här bilden tog jag på Bornholm (troligen Sandvig) i juli 1983. Det är alltså för snart 23 år sedan - ofattbart.
Jag har alltid varit fascinerad av öar. Det är väl det solitära som lockar mig. Jag har aldrig haft problem med att gå (även i betydelsen: jobba, fungera) för mig själv. Det är kanske något liknande med öbor.
Det finns onekligen några öar kvar att resa till. Den ultimata resan till en ö skulle på sätt och vis vara en resa till Tristan da Cunha. Hur så? Jo, därför att det är den mest avlägset belägna ön på denna planet.
Bornholm är mera lättillgänglig, men det är oförskämt dyrt att resa reguljärt dit. Innan jag eventuellt besöker Bornholm igen, så finns det andra öar jag hellre ser för första gången: Irland, Kreta, Capri - för att bara nämna tre.

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida