söndag, maj 24, 2009

Några rader om "Dolt hot"

Sedd:
Njae... Jag vet inte så noga. Jag är beredd att ge Michael Hanekes film "Dolt hot" knappt fyra poäng av fem möjliga. Det som drar ned betyget i mina ögon är det öppna slutet. Jag retar mig på slut som kan tolkas lite hur som helst.

Det finns omdömen på IMDb som är helt förryckta. Någon jämförde den här filmen med Andy Warhols mest udda och händelsefattiga filmer. Det är en jämförelse som haltar oerhört. En annan figur där undrade varför paret i filmen inte gjorde en polisanmälan. Men snälla nå'n... Det nämns ju flera gånger i filmen att paret anser en polisanmälan vara bortkastad. Nej, läs gärna i stället vad olika svenska kritiker tyckte här.

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida