fredag, maj 22, 2009

Felaktigt "tillrättavisad"

Jag blir förbannad när någon tillrättavisar mig när jag vet att jag har rätt. Då blir jag som Jarl Kulle i "Sommarnattens leende" - som en tiger. Det hände mig i dag. Jag ringde upp min läkare för att beställa tid. Någon kvinna i receptionen svarade. Jag förklarade att jag förmodligen hade golfarmbåge. Jag vet att den korrekta termen är just golfarmbåge, eftersom jag har drabbats av detta retfulla tillstånd tidigare. Efter diverse strul med andra inkommande samtal m.m. så hittade hon en tid. Och så avslutade hon tidsbokningen med någon nedlåtande kommentar om tennisarmbåge - "som vi brukar kalla det". Då sade jag, att det här inte handlar om någon tennisarmbåge. Jag vet att detta rör sig om golfarmbåge.

Det var ju ett himla tjat, kanske någon läsare nu tycker - någon läsare som inte tycker det är så noga med vilka ord man använder. Nähä. Jag kanske skulle kunna kalla hjärtinfarkt för snuva lika väl? Tennisarmbåge yttrar sig som smärta i armbågens utsida. Golfarmbåge yttrar sig som smärta i armbågens insida. Så var det med den saken. Jag undanber mig alla tillrättavisningar när jag vet att jag har rätt!

Etiketter: ,

2 kommentarer:

Blogger Spectatia sa...

Får väl bara hoppas att läkaren själv har lite bättre koll än sin receptionist, när du väl träffar läkaren.

4:11:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

Det är lugnt. Det är samme läkare som en gång för några år sedan upplyste mig om skillnaden.

6:59:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida