lördag, maj 23, 2009

Lägg ned Robinson!

Hela programidén med Robinson är misslyckad. Det blir nämligen aldrig den mest värdige tävlanden som vinner. Dessutom är det nonsens att så mycket handlar om socialt samspel, intriger, taktik och pakter. Vad det hela egentligen borde handla om är vem som bäst skulle klara av ett solitärt liv på en öde ö. Inga intriger över huvud taget. Om tävlingar alls skall förekomma, så borde det vara så att den som blir sist i en tävling omedelbart skall åka hem. Ö-rådet borde absolut läggas ned - ty där röstas ju alltid "det största hotet" bort. Risken att den minst värdige personen står som slutsegrare är överhängande.

Etiketter: ,

4 kommentarer:

Blogger Jah Hollis sa...

Lägg ner hela tv-mediet.

1:38:00 fm  
Blogger Thomas O. sa...

Det vore väl synd. Det förekommer ju ändå bra TV-program.

5:15:00 em  
Blogger Jah Hollis sa...

Gör det det? Jag har sedan ett par år ingen tv. Och det är inget jag direkt saknar. Men jag ska erkänna att jag, om jag nu skulle känna en oemotståndlig lust att titta på något har möjlighet att göra det. Det har hänt:
http://jahhollis.blogspot.com/2009/05/tv-duell-henrik-schyffert-vs-steven.html

10:26:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

Undrar om Schyffert blandar ihop vuxen med humorbefriad?

6:23:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida