lördag, maj 23, 2009

Lite om en runda på Öland

Vi körde en runda - en särskild runda. Det var s.k. konstrunda på södra Öland. Mycket intressant! Det finns flera begåvade konstnärer där - väl värda sina besök. Två av mina favoriter är Peter Nilsson och Ann-Charlotte Ohlén. Fantastiska konstverk!

Vi stannade till bl.a. vid Skärlöv. Där tog jag dessa två bilder:

Den vakne läsaren begriper nu, att vad vi här ser är en bit av "östra Ölands fria horisont". Genast kommer jag att tänka på Kurt Lundgren. Du är saknad, Kurt! Din röst var helt unik. Ytterst få har samma mod och civilkurage som du hade. Ytterst få kan formulera sig så vasst och träffsäkert som du kunde. Visst hade vi helt olika åsikter ibland, men Oj! så jag saknar din blogg. Ibland var vi ju faktiskt rörande överens, t.ex. om EU. Dessa bilder skall påminna mig om din blogg.

Etiketter: , ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida