fredag, december 05, 2008

Vem plattar till dem?

I dag har jag varit i Kungliga Hufvudstaaaaaden. Det är samma visa varenda gång. Man har problem med snobberi i den sta'n. Exempel? Jag gick in på NK och skred förbi hylla efter hylla med parfymer å sånt - på väg till toaletten. De expediter som ö.h.t. tittade på mig vek snabbt undan blicken. De tyckte väl att jag var totalt ointressant som kund. Ändå var min klädsel inget uppseendeväckande. Deras beteende hade varit mera begripligt om jag hade sett ut som en hemlös och narkotikaberoende uteliggare. Tvi vale för NK. De tror de är nå't. De är som Överskottsbolaget om man jämför dem med Harrods i London. Dessutom: nu när de har lagt ned skiv- och filmavdelningen så är de totalt likgiltiga i mina ögon.

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida