måndag, december 08, 2008

Hjältar? Kiss my ass.

Det förvånar mig inte särskilt mycket - detta att Swebits hämnas på Stefan Sauk. Det skulle inte heller förvåna mig om det är Swebits eller Pirate Bay eller något liknande stolleprov som har orsakat min datorkrasch. De "tuffa" grabbarna som ligger bakom de där sajterna har väl inga hämningar alls. Men aldrig, aldrig, aldrig kan de tysta mig så länge jag lever. Jag kan vara envis som en lobotomerad packåsna.

Lägg märke till hur jag formulerade mig. Där ligger ingen anklagelse. Där finns inget hot. Jag bara konstaterar att inget förvånar mig när det gäller sådana typer. De är så patetiska. De tror att de är någon sorts moderna Robin Hoods. Pinsamt. Kan ingen visa dem vägen till Sherwoodskogen?

Etiketter: , ,

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Jag förstår inte. Är du ironisk? Minus detta inlägg tyckte jag din blogg var mkt trevlig. Du verkadde ju lite äldre å smartare å allt.. Kassettbandet och Hemvideon var ju också läskiga grejjer på sin tid. För att inte tala om radion. Det är bara kommersiell skit kultur som förlorar på nerladdning. Jag tror inte det är nerladdningen som är problemet med Mr. Sauks karriär.

10:08:00 fm  
Blogger Thomas O. sa...

Blaha, blaha. "Det är bara kommersiell skit kultur som förlorar på nerladdning." Bullshit.
Dessutom blir inte ett beteende bättre eller mera legitimt därför att det har förekommit liknande beteenden tidigare. Vidare är det fortfarande en viktig skillnad mellan kopiering för privat bruk och kopiering åtkomlig för hela världen. Upphovsmän skall ha ersättning för det de gör. Basta.

7:32:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida