lördag, november 01, 2008

Järn plus vadå? - fortsättning

Det är något skumt med tvålull/stålull. Jag envisas med att ifrågasätta denna produkt - som jag bloggat om tidigare här. Låt oss ta Skona tvålull som exempel. (Om du klickar på bilden, så blir den större.)
Den där innehållsdeklarationen ger jag inte mycket för. Den är ett hån mot alla nyfikna konsumenter. Det står: "Skona Tvålull är tillverkad av finspunnen, mjuk stålull och ren tvål". Det räcker inte som innehållsdeklaration, enligt mitt synsätt. Jag skulle vilja veta hur denna produkt är sammansatt rent kemiskt. Hur många gram järn, hur många gram - eller milligram eller vad som helst - vardera av alla andra ämnen? Varför börjar jag hosta och harkla mig så fort jag öppnar paketet?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida