fredag, oktober 31, 2008

Glenn och Ludde

Jag räddar fredagskvällen åt dig. Du får följa med på ännu en dag på jobbet med Glenn Gould. Så här spelar ett geni. Jag kan bli imponerad bara av det faktum att han memorerade detta stycke. Ovanpå det så gjorde han alltså denna makalösa tolkning. Om Ludvig hade kunnat höra...

Först ser du och lyssnar på detta:
och så fortsätter du med detta:
Glenn Gould må ha haft vissa egendomliga manér för sig, men jag känner inte till någon annan pianist som gjorde så lysande personliga och samtidigt fruktansvärt skickliga tolkningar som han.
Jag kan inte tänka mig att detta går att överträffa.
Jag blir rörd till tårar av sådan monumental professionalism.

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida