tisdag, oktober 28, 2008

Malm

Bragdmedaljen till mig! Jag har ägnat två sena kvällar åt att montera ihop två sådana här attiraljer - och fixat det: Jag läste någonstans att Ingvar Kamprad tycker, att den här finanskrisen är bra - som ett reningsbad. Lätt för honom att säga. Det lär väl inte gå någon nöd på honom.

Det är ungefär som när Kay Pollak far land och rike runt och tjatar om "Att växa genom möten" och "Att välja glädje". Har han provat att hålla de föreläsningarna i South Bronx' slum eller varför inte i Calcuttas tiggarkvarter? Jag undrar om svarta knarklangare och heroinister eller blinda och hemlösa krymplingar
jublar över hans budskap. Malm innehåller endast undantagsvis guld.

Etiketter:

6 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Ja Kay Pollak är en pretentiös typ. Att Så som i himlen blev en succé övergår fortfarande mitt förstånd. Kamprad själv hade inte fixat att plocka ihop hyllan. / Johan

3:39:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

Ha! Tack för den!

10:02:00 em  
Blogger Janne A sa...

"Har han provat att hålla de föreläsningarna i South Bronx' slum eller varför inte i Calcuttas tiggarkvarter? Jag undrar om svarta knarklangare och heroinister eller blinda och hemlösa krymplingar jublar över hans budskap."
Lysande. Och mer än så.

9:20:00 fm  
Blogger Thomas O. sa...

Tack, Janne!

8:08:00 em  
Blogger Jah Hollis sa...

Jag osäkrar min revolver varje gång jag hör talas om dessa föreläsare som drar runt och mot saftiga arvoden talar om för andra hur de/vi ska lyckas i livet.

3:31:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

Jag har ingen revolver, men jag kan förstå känslan.

11:53:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida