onsdag, oktober 29, 2008

Järn plus vadå?

Vad innehåller egentligen stålull eller tvålull? Att det innehåller järn kan jag gissa mig till, men vad är det mera däri? Nästa gång jag köper t.ex. Svinto skall jag kolla varudeklarationen noga. I morse fick jag nämligen en kraftig reaktion när jag rev loss en bit sådant stålull och började använda det på en kastrull. Det var antagligen inte en allergisk reaktion. Snarare misstänker jag att det var en reaktion mot någon kemisk händelse. Jag kom att tänka på kemilaborationerna i gymnasiet. Det var som om jag hade luktat på något vansinnigt frätande ämne. Måste man ha gasmask eller nå't så'nt på sig när man rengör med stålull?

Mysteriet tätnar. Fortsättning följer...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida