måndag, november 03, 2008

Det är skillnad på långbänk och långbänk


Låt mig gnälla.

Nu måste jag lämna tillbaka båda dessa böcker innan jag har hunnit läsa dem. Det är så irriterande. Jag har lånat dem från biblioteket och lånetiden är förkortad därför att andra vill läsa
dem. Grr!






Vofför gör di på dette viset? När jag läser vill jag dra i långbänk. Det är min hämnd på många andras långbänkar.

Så många gånger som jag har blivit irriterad på saktmodiga människor - slöa figurer som släpar kundvagnar framför sig ett steg i dag och ett steg i morgon, tröga typer som aldrig kan bestämma sig, lata zombies som aldrig kan få tummen ur, degproppar som man skulle vilja sätta en blåslampa på, etc. Det där kan jag inte stå ut med. Men andra får stå ut med att jag vill ha vanlig lånetid på mina boklån!

Vad är den manliga motsvarigheten till bitterfitta? Surkuk? Så känner jag mig nu.

Etiketter: , ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida