torsdag, september 25, 2008

Äcklig självbelåtenhet

Läste om en chef som skulle föreläsa om hur man blir en bra chef. Jag tar för givet att h*n använder sig själv som exempel. Ingen blygsamhet där, inte. Suck. Jag är alltid skeptisk inför sådan uppblåst självgodhet. Det hade varit en helt annan sak om all personal hade suttit där och i full enighet lovordat sin chef. Då hade jag trott på det. Men när en chef håller föredrag om hur andra skall bära sig åt för att bli lika förträfflig som h*n... Nej, då är jag nära att vomera.

Etiketter: ,

4 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Ja tvi vale och fi donc för otrevliga chefer. Vi sätter dom på en flotte och skickar ut dom i ingenstans. johan

7:58:00 fm  
Blogger Thomas O. sa...

En flott idé.

5:22:00 em  
Blogger Janne A sa...

Jag tror ibland att i detta land det är just såna som är övertygade om sin egen förträfflighet som har förtur till chefstjänster. Och då blir det som det blir.

6:47:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

Ibland misstänker jag, att vi anställer chefer på helt felaktiga grunder.

11:02:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida