söndag, september 21, 2008

Utstrålning kräver inte perfektion

Vadå, "Top Model"? De flesta av de där unga kvinnorna har ju noll utstrålning. Här har jag däremot funnit en kvinna som verkligen, enligt mitt synsätt, har utstrålning och inte verkar behöva någon kurs i att gå på en s.k. cat walk. Jag menar kvinnan i mitten här:
Jag har inte den ringaste aning om vem hon är. Men jag tycker hon går alldeles utmärkt, hennes hållning verkar felfri, hennes händer hänger avslappnade och fina, hennes leende är naturligt och charmigt och hon har vackra, varma ögon. Men det som är extra intressant är just hennes ögon. De är nämligen inte perfekt symmetriska. Just det där icke till 100 procent perfekta är ofta det som är extra intressant. Det drar blickarna till sig. Man frågar sig själv: "Här är något som inte är alldeles som vanligt. Vad är det? Jag vet inte riktigt vad det är." Och så - en stund senare - kommer man på vad det är. I det här fallet är det alltså ögonen som gör det. Åter igen: Jag vet inte alls vem hon är. Jag vet alltså inte heller av vilken anledning hennes ögon ser olika ut. Men jag ser absolut inget fel i det.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida