onsdag, september 24, 2008

En hyllbit

Jag läste någonstans att det nu är "inne", "hett" och trendigt korrekt att ha många böcker i hemmet. Ha! I så fall är jag både het och inne. Detta kort tog jag i en paus i bokomflyttningen. Och det visar bara en pytteliten bit av mitt bibliotek.
Här ser vi några filosofi- och psykologiböcker i min samling. Några har jag bloggat om och vissa andra kommer jag sannolikt att blogga om. Här är flera böcker som har betytt mycket i min utveckling till den märkliga figur jag är i dag. Lite "name dropping": Aspelin, Buscaglia, Buzan, De Bono, Dyer, Eysenck, Frankl, Fromm, Horney, Janssen, Kierkegaard, Koestler, Laing, Naess, Ofstad, Raudsepp, Russell, Sartre, Wittgenstein - för att nu nämna några.

Etiketter: , ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida