måndag, juli 28, 2008

Sopporr

Känsliga läsare varnas. Personer som blir sexuellt upphetsade av sopor (Ja, vadå? Man kan inte vara säker. Allt är möjligt...) kan bli kåta av det som följer. Jag tog några kort vid "vår" återvinningsstation för en halvtimme sedan. Man kan undra om det är en ny installation av Lars Vilks eller någon annan "kreativ" konstnär. Själv misstänker jag dock, att detta är någon slapp och ansvarslös halvidiots verk. Så här såg det ut:
och så här:

och så här:
och så här (Här har man helt enkelt inte haft den ork eller IQ som krävs för att vika ihop kartongen så att den får plats att tränga in i containern):
Kom sedan inte och säg, att det är konstigt att jag är misantropisk ibland.

Etiketter: , ,

3 kommentarer:

Blogger Jah Hollis sa...

Återvinningsstationer ger ofta förhöjt blodtryck och misantropiska tankar.
Av dina bilder trodde jag först det handlade om någon loppis eller garageförsäljning av något slag.
Men detta är ju ett typiskt utslag av att "det här orkar inte jag stå och sortera och se till att det hamnar rätt, utan det låter jag någon annan ta hand om".
Men det är inte bara på dessa människor man blir förbannad.
Ibland kommer man till containrarna bara för att finna att de är överfulla, utan att någon ansvarig tydligen tänker på att de behöver tömmas då och då.

9:33:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

Det är sorgligt att människor inte bryr sig mer. Vem vill att det ska se ut så?

3:11:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

jah hollis: Precis. Ibland har man inget annat val än att t.ex. välja en annan återvinningsstation därför att den kommunala hämtningen inte fungerar.
tezan: Precis. Ingen kan väl vilja att det ska se ut så?
Båda: Det borde vara uppenbart att sådant här skräp inte skall lämnas här. Att det trots allt har hamnat här ser jag som ett resultat av lättja och nonchalans - kanske i kombination med ren dumhet. Dessa tre i förening - lättja, nonchalans och dumhet - kan ge oerhörda följder. Om de sedan dessutom är i kombination med ondska - ja, då är helvetet här.

6:49:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida