tisdag, juli 22, 2008

Garderobsrensning

I dag rensade jag garderoben. Många konstiga saker upptäckte jag - saker som jag inte ens visste att jag hade och saker som jag hade glömt bort. Den här tröjan var min favorittröja några år:
Nu går den inte att använda längre. Den har krympt på längden, så att den ser lika bred ut som den är lång. Men jag slår vad om att den är unik i hela universum. Mönstret och färgerna bestämde jag - om jag nu minns rätt. Hustrun stickade. Jag har inte mage att slänga den. Den får bevaras i kär hågkomst.

Den är f.ö. lik mig på något sätt - hoppas jag. Svårförutsägbar, lite hit och lite dit, inkonsekvent, paradoxal, svår att bara gå liknöjt förbi.

Etiketter:

2 kommentarer:

Blogger Ola Claesson sa...

Den där tröjan skulle jag inte göra mig av med. Den måste vara unik. Om du ska till en fest med åttiotalstema någon gång kan du ha den på dig. Du kommer garanterat få tummen upp för denna kubistiska tröja.

12:21:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

OK. Jag skall behålla den. Det är lite Miró och Kandinsky över den.

7:27:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida