torsdag, juli 24, 2008

Mamma Mia!

Sedd:
Vilken film! En riktig "må-bra-film". Den som inte blir på bra humör av den här filmen är antingen hjärndöd eller en obotlig torrboll. Jag kapitulerar. I surrender. How can I resist you?

Och Meryl Streep... Hon är ju bara helt oemotståndlig. Om hon inte får en Oscar för sina insatser här, så är det något allvarligt fel på juryn. När hon sjöng "Slipping through my fingers" och "The winner takes it all" var jag väldigt nära lipen.


Mitt betyg? En femma på en femgradig skala. Något annat vore tarvligt. En del stollar tycks mena, att sådana här filmer som helt saknar djupa budskap absolut aldrig kan få högsta betyg. Varför det?, frågar jag då. Man får ta filmen för vad den är - knappt två timmar rolig avkoppling. Att sedan storyn kanske inte stämmer rent logiskt hela tiden... Who cares? Sedd som harmlös underhållning är den här filmen svårslagbar. Jag skall köpa den och se den om och om igen.

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida