lördag, juli 05, 2008

Lite om rosor, trädgårdsarbete, psykisk störning och tålamod

De här är samma rosor som jag har bloggat om tidigare här och här. Det går således ingen nöd på dem. De mår bra. I dag har jag jobbat i trädgården i ungefär sex timmar. Jag kommer in i trance när jag håller på med trädgårdssysslor. Då kan jag ha hur mycket tålamod som helst. Jag kan hålla på i timtal utan paus, med jämnmod. Men om jag råkar ut för en mesig tröttnisse som bara pratar och pratar och aldrig kommer fram till någon poäng med sitt tradiga malande... ja, då kan jag vara oerhört otålig. Är jag således schizoid eller nå't? Det tror jag inte. Om vissa mördare inte är psykiskt störda, så är banne mig inte jag heller psykiskt störd.

Dagens sista trädgårdssyssla blev att angöra dessa rosor intill väggen. Visst är de vackra? Normalt sett är jag ganska likgiltig inför blommor, men när det gäller exempelvis rosor så kan jag förstå hur en del människor blir alldeles lyriska inför åsynen av vackra blommor.

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida