fredag, juni 27, 2008

Aldrig nå'nsin nå'ns slav

Ain't it funny how time slips away... Vart och ett av de här märkena (eller pins) har jag burit någon gång i mitt kanske veliga liv. Ett av de märken som jag vet att jag hade men som jag nu inte längre har är det typiska FNL-märket.
Det första märke jag någonsin hade var den där nålen högst uppe i mitten. Alfred E. Neuman Fan Club var nog den första förening jag var medlem i. Vi hade ett valspråk: "Ägg i mössan, full rulle, raka rör". Ganska OK valspråk.

Jag har aldrig någonsin blivit tillfrågad om medlemskap i Rotary eller Lions eller Odd Fellows eller något liknande sällskap. Det rör mig inte i ryggen. Vad skulle jag där och göra?

Egentligen är jag ingen föreningsmänniska. Jag vill göra saker och ting efter eget huvud. Jag har svårt att rätta in mig i ledet. Jag skulle aldrig kunna lyda partipiskan. Jag innebär trubbel för vilken förening och sammanslutning som helst. Jag vill vara lite av "pain in the ass" om man räknar med att jag skall göra som alla andra i gruppen. Och det märks antagligen och förhoppningsvis om man läser denna blogg någorlunda regelbundet. Kanske har jag en bit av trotsåldern kvar i mig. Men den får vara där. Jag tänker inte operera bort den.

Etiketter:

3 kommentarer:

Blogger Janne A sa...

Trotsålder är inte fel. 1980, i gymnasiet, hade jag två pins på min lodenrock. "Atomkraft? Nej tack" satt bredvid "Atomkraft? Ja tack". Så är jag också punkare innerst inne.

10:26:00 em  
Blogger Inre exil sa...

Hej!
Ville bara säga att min blogg är tillbaka sedan någon vecka.
God sommar! Allt gott, Thomas Nydahl

1:48:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

Janne: Det är kul med trots. På en bil vi ägde för länge sedan hade jag ett klistermärke med texten "Slopa momsen på dill". Ett mycket angeläget budskap...
Thomas: Tack! Jag skall besöka den.

7:12:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida