torsdag, april 03, 2008

Runt och runt

Jag ser att andra bloggare bollar frågor mellan varandra. En fråga var visst "När du tänker på Rolling Stones, vilken är den första låt du kommer att tänka på då?". Det är lustigt hur hjärnan arbetar. Den första låt jag kom att tänka på var "Empty heart" - på en gammal EP. Som tvåa kom "If you need me" - på samma gamla EP. Eftersom ingen av de låtarna mig veterligt finns ute på nätet med Stones, så får det bli den här låten (av Chuck Berry) som jag väljer - också den fanns på samma gamla EP:
Man hade ju kunnat tro, att jag skulle ha valt "Salt of the Earth", eftersom det är den bästa Stones-låt jag vet. Man hade också kunnat tro, att jag skulle ha valt "Satisfaction", eftersom det förmodligen är den mest kända av alla Stones-låtar. Jag var dock ganska nära att välja "It's all over now" - också den en tidig Stones-låt. Hur som helst - håll till godo med denna. Videon är en ganska skickligt hopsatt sak med studioversionen av låten.

Etiketter:

2 kommentarer:

Blogger Jah Hollis sa...

Videon har tagits bort "due to terms of violation". Antar att AB Rolling Stones hotar att gå i konkurs om vi skulle kunna se den gratis. :-P

10:15:00 fm  
Blogger Thomas O. sa...

Hu ja! De är ju så fattiga stackare. Som rullande stenar.

3:47:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida