tisdag, april 08, 2008

Dum design. 6

Ibland blir det långa pauser... Nu knyter jag an till en gammal serie. Om vi ger en vid definition av ordet "design", så vill jag påstå att detta är dum design:

Man tror förstås, att man har kommit på något väldigt smart när man har konstruerat återförslutningsmöjligheten här. Tanken är alltså, att man skall kunna öppna påsen och sedan stänga den igen utan att tuggummin på ett icke önskvärt sätt trillar ut när man inte vill det. Tja, det hade väl varit en ganska OK tanke, om det inte hade varit så att den där återförslutningen är alltför effektiv. Påsen är ju nästan omöjlig att öppna igen. Sådant står jag inte ut med. Jag får krupp. Min enkla lösning på detta problem är att klippa sönder påsen. Då kommer jag garanterat lätt åt tuggummin närhelst jag vill ha dem. Visserligen ökar då risken för att tuggummin skall trilla ut i onödan, men det är smällar man får ta. För in lite spänning i vardagen: Klipp sönder en tuggummipåse!

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida