söndag, april 06, 2008

Dagens Amy - good

Hon sjunger sensationellt bra, med en fantastisk inlevelse och så mycket blueskänsla att tapeterna gråter.
Men rädda henne från det öde som verkar vara utstakat. Här sjunger hon "You know that I'm no good". Texten handlar om hur usel hon är och att hon bara för med sig trubbel. Texten kan leda vidare till frågor som "Kan någon älska henne?", "Är hon värd att älska?", "Kan hon förlåtas?" etc. Mitt svar på alla dessa frågor är: Ja! Jag önskar henne allt gott. Jag mår illa av att se bilder på henne där hon verkar vara nära undergång. Jag vill att det skall gå bra för henne. Jag ser det goda i henne trots att jag aldrig har träffat henne - och håller inte med om texten.

Och det är bl.a. detta som kristendomen måste handla om. Den kristendom som bespottar och föraktar en "fallen" människa är ingen sann kristendom i mina ögon. På Bibelsajten står det bl.a. "Jesus valde alltid att stå på de små och utstöttas sida". Just det. Det verkar vara något som den kristna högern har missat.

Etiketter: ,

2 kommentarer:

Blogger Ola Claesson sa...

I ett läge som detta finns det två sorters människor. De som tänker "vilken hemsk människa som knarkar och dricker" och de som tänker "det skulle kunna vara jag som hade de problemen".

Jag hoppas också hon kan få ordning på sitt liv. Förhoppningsvis har hon ett lång musikskapande framför sig.

7:42:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

Just så! Det tänker jag - "Det skulle kunna vara jag ..."

7:59:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida