torsdag, januari 24, 2008

Bra karta

Det här är en bra grej:
Det är en karta som utvikt blir nästan av A2-format. 71 museer finns förtecknade, men ett par av dem är ju lite "offside". Man tar sig t.ex. inte till Sigtuna Museum eller Skoklosters Slott bara så där helt apropå.

Nå, nog med gnäll. Man får klart relevant information om varje museum. Plats anges på kartan och varje museum har fått sin faktadel: adress, telefonnummer, webbplats, öppettider, lämplig resväg m.m. Och så får man - givetvis - veta om det är fri entré och om det i så fall är förenat med en åldersgräns. Det är SMI som står bakom - föreningen för Stockholms Museiinformatörer. Bra jobbat.

Nästa gång jag är i Stockholm skall jag försöka hinna med ett museibesök. Jag är svag för att gå omkring och strosa i museer. Jag vill ha gott om tid på mig och absolut inte känna något köptvång. Mitt favoritmuseum alla kategorier är Louisiana. Där kan jag vandra omkring och lapa atmosfär även om den tillfälliga utställningen just då är mig likgiltig.

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida