torsdag, november 08, 2007

Malliga personer - en följetong. 9

En dag för inte alls så länge sedan var jag ute och åt lunch med en god vän. Vi satt i en av stadens mera kända restauranger och åt, då en lokalt känd person ställde sig i kön för att beställa mat. Jag nickade igenkännande mot henne, men hon låtsades inte om mig. Jag tror inte, att hon var blyg. Jag hade bara en vecka tidigare träffat henne i jobbet och då var hon hur trevlig som helst. Men ute på restaurangen passade det sig tydligen inte att sjunka så lågt som att hälsa på mig och min bordsgranne. Jag kallar det mallighet. Varför kan vissa människor bara behandla en som luft när man råkar träffas på en offentlig plats? En vecka tidigare behandlades jag som en jätteviktig person - nu var jag Mr Nobody.

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida