onsdag, november 07, 2007

Dagens gnäll. 3

Innan i dag surfade jag runt lite bland sidor som handlar om min kommun. Stadens turistbyrå har skrivit ihop "Fakta om [min stad]". Man skriver bl.a. så här: "(..) är en stad med ett historiskt förflutet och kan därför visa upp en mängd historiska minnesmärken."

Tänk! Så fantastiskt! (Ironi) Min stad har "ett historiskt förflutet". Oj, oj, oj. Det är det inte många andra städer som har. (Ironi) Att min stad har "ett historiskt förflutet" måste ju dra hit hela horder av människor som vill bosätta sig här. (Ironi)

Bevare oss väl från sådana hemsidestexter. Det är ju ren gallimatias.

Etiketter:

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

jag det är ju ingen direkt ledtråd för att lista ut vilken stad det rör sig om.

9:18:00 em  
Blogger Jah Hollis sa...

Och ett historiskt f-ö-r-f-l-u-t-e-t.
Finns det någon historisk framtid, kan man ju undra (om man vill vara lite elak – och det vill man ju ibland).

5:22:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida