tisdag, oktober 31, 2006

Inte stor i orden

Jag fattar inte var en del bloggare får sina STORA VIKTIGA ämnen ifrån. Varför skriver de om ruttenheten i EU, om islams fördärvlighet, om kärnkraftens välsignelse, om terrorism m.fl. stora och svårgreppade ämnen om och om igen i en aldrig sinande ström? Vad tror de sig kunna uppnå med sitt idoga bloggande om dessa ALLVARLIGA frågor? Tror de, att Reinfeldt, Wallström, Usama bin Ladin m.fl. sitter och lusläser varje deras ord och ändrar sina tankebanor och handlingar utifrån dem?

Varför bloggar då jag? Inte för att jag tror att jag kan ändra världshistoriens gång i alla fall. Jag håller mig till mera jordnära saker. Jag skriver mest för mitt eget och några andra bloggares nöjes skull! Och för de få men givande kommentarerna.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida