lördag, oktober 28, 2006

Homeward bound - utan Simon & Garfunkel

Nostalgi: Den här boken (även utgiven med titeln "Den otroliga vandringen") hittade jag i hyllan nyss. På det s.k. smutsbladet före titelbladet har jag skrivit att boken var en födelsedagspresent. Min far köpte den till mig när jag fyllde tio år. Jag minns att jag gillade den.
Sådant får mig ibland att börja undra. Hade jag blivit en annan person om jag inte hade fått och läst den här boken? Hade jag blivit sportig om jag i stället hade fått en fotboll? Hade jag blivit mera musikalisk om jag i stället hade fått ett munspel? Etc. Tja, vad vet man? Det hade krävt flera långtidsstudier för att kunna dra några någorlunda intressanta slutsatser. Men långtidsstudier är mycket sällsynta och svåra att genomföra - av naturliga skäl.
En sak vet jag i alla fall. Boken blev sedan filmad. Jag såg filmen för ett par år sedan och den var inte så tokig - om man jämför med andra filmer i den här genren: talande djur med antropomorfa drag.

Etiketter: ,

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Vilket fint omslag.
Den boken ska du vara rädd om.
Jag har sett filmen men inte läst boken.

Annica

5:51:00 fm  
Blogger Thomas O. sa...

Japp, jag är rädd om boken. Och den är helt OK om man tar i beaktande att den är skriven i första hand för ungdomar.

7:36:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida