fredag, oktober 27, 2006

Märkliga djur i Vår Herres hage. 10

På biblioteket i staden där jag bor ser jag ibland en man sitta och läsa tidningar vid ett bord. Bordet är egentligen avsett för fyra personer, men han sprider sina prylar och pinaler runt omkring sig, så att det blir omöjligt för någon annan att få plats vid samma bord. Skulle någon be honom packa ihop sina grejer så att andra också får plats, så skulle han antagligen bli förbannad. Jag vet inte riktigt vad man skall kalla ett sådant beteende. Antingen asocialt eller antisocialt. En del människor har väldigt dålig koll på andras eventuella behov och önskningar. De lever liksom i en bubbla och vill inte att någon skall sticka hål på den.

Etiketter:

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Han kanske är student? OCH; var det inte du som nyligen skrev om nån blogg där personen i fråga KLAGADE på allt och alla, och att du övervägde att sluta läsa bloggen. Var det möjligtvis din egen blogg du syftade på?

9:20:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

Ja, visst ja! Jag klagar ju faktiskt ibland - när jag inte hissar en massa saker. Jag skall genast sluta läsa denna blogg. Jag skall skriva utan att läsa. Det kan bli svårt, men jag skall försöka. Och för resten - han är inte student.

11:53:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

Vad har det f.ö. med saken att göra - om han är student eller inte? Skulle detta beteende vara ursäktat om det hade gällt en student? Hur så? Ungdomligt oförstånd? Positiv särbehandling? Boring.

12:32:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida