fredag, oktober 06, 2006

För in lite spänning i vardagen - köp hämtmat på olika ställen

I kväll blev det läge för hämtmat igen. Jag vet, jag vet: jag skrev ju i en tidigare post att efter den förra hämtmaten skulle det inte bli flera utsvävningar före nästa lön. Men så här är det: det dök upp ganska oväntade (Jag menar: man är ju luttrad och har lärt sig att aldrig hoppas för mycket) pengar från ett försäkringsärende. Det innebär lite extra pengar att röra sig med.

Så: hustrun tog kinamat, dottern tog en minipizza och själv valde jag girostallrik. Det är ganska typiskt. Jag är girostallriktypen, dottern är pizzatypen och - ja, ni fattar. Det blev ett farande och ett rännande. Först in och beställa kinamat, sedan in och beställa girostallrik. Sedan ringa och beställa pizzan. Vips! så var girostallriken klar och jag tillbaka till kinarestaurangen. Men ack... där fick jag sitta i en halvtimme och vänta. Världens kö! Och vilka typer som kom in! Var de kåkfarare, knarkare, våldtäktsmän och mördare så skulle jag inte bli förvånad. Jag slöt en överenskommelse med mig själv: aldrig mera beställa kinamat. Och så småningom blev kinamaten klar. Ut till bilen och köra till pizzerian lagom snabbt utan att åka fast för fortkörning. Givetvis finns det då en hög med slappfisar ute på vägen - imbecilla fjantar som inte hittar gaspedalen. Väl framme i pizzerian står pizzan där och väntar - lagom ljummen.

Nåväl: slutet gott, allting gott.

2 kommentarer:

Blogger Ola Claesson sa...

Om du har vägarna förbi Växjö någon gång vill jag rekommendera Akropolis gyrostallrik. Något av det godaste jag ätit.

3:34:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

Tack för tipset! Det kan hända att jag stannar till i Växjö någon gång.

10:23:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida