onsdag, oktober 04, 2006

Går det, så går jag

I morse gick jag i rask takt en hyfsat lång runda på c:a 35 minuter. Det är nya tider nu sedan mina joggingskor har gått sönder och tappat så gott som all stötdämpningsförmåga. Jag riskerar inte mina knän genom att jogga med kassa skor. Nå, det som slog mig när jag gick där i morgondimman var att just gång är en motionsform som är väldigt svårslagen. Du behöver inga redskap och ingen särskild utrustning. Du kan i stort sett bege dig ut och gå i de kläder och skor du har på dig just för tillfället. Visserligen blir du lite svettig om du går snabbt och långt, men det är smällar man får ta. Förslitningsskadorna är nästan helt försumbara. Kort sagt: gång är förmodligen den mest idealiska motionsformen. Dessutom kanske den danske filosofen Søren Kierkegaard hade rätt när han påstod, att det inte finns något problem som inte kan lösas med hjälp av en lång promenad.

Etiketter:

4 kommentarer:

Blogger Janne A sa...

Det där citatet av Kierkegaard, det är respekt. Snudd på oslagbart.

12:18:00 fm  
Blogger Thomas O. sa...

Jo, det är inte dumt - för att uttrycka sig med ett understatement.

7:13:00 em  
Blogger Ola Claesson sa...

Jag håller med om promenadens storhet som motionsform och nickar igenkännande åt Kierkegaard.

7:26:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

ola: Dubbelt bra!

8:17:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida