torsdag, oktober 05, 2006

Elvis forever

Han hade attityd, den pojken. Närmare presentation överflödig. Det är inte av ingen anledning alls som han kallas "The King". Förvisso hade han en riktigt bra röst och ingen skivsamling är komplett utan åtminstone hans "greatest hits". Jag har en dubbel-LP med hans största favoriter, men jag ville även ha en CD. Det här är det eviga urvalet jag brände:

Always on my mind, Are you lonesome tonight, Blue suede shoes, Devil in disguise, Fever, In the ghetto, It's now or never, Jailhouse rock, King of the road, Love me tender, Return to sender, Such a night, Suspicious minds - och slutligen - Yesterday.

En garanterat bra samling t.ex. för en lite längre bilfärd.

Etiketter: ,

4 kommentarer:

Blogger Janne A sa...

Bra låtval, stilfullt bildval!

12:10:00 fm  
Blogger Thomas O. sa...

Tack! Stilig kvinna, för övrigt...

7:12:00 em  
Blogger Ola Claesson sa...

Jag har två favoriter som nästan aldrig finns med på samlingar, alltså måste jag fråga vad du tycker om Big Boss Man och Guitar Man?

7:28:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

Sorry, Ola. They don't make it for me - som Elvis Costello kanske skulle ha formulerat det.

8:15:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida