tisdag, juni 06, 2006

Bildjämförelser

Delikat problem: Jag kan inte bestämma mig för vilket kort jag tycker bäst om. Detta:
Eller detta:
Jag gillar färgerna i båda bilderna. Den gula färgen är starkare i den undre bilden, men bilden är samtidigt lite tråkigt symmetrisk. Den övre bilden är inte så symmetrisk och därmed är den mera spännande i mina ögon. Men den gula färgen är lite "blekare" där. Ytterligare en aspekt: det undre kortet är mera "långsmalt" och panoramaliknande - och det tilltalar mig mera. Dessutom bär det undre kortet lite mera spänning i sig: ovädersmoln(?) ovanför idyllen.

Etiketter: ,

4 kommentarer:

Blogger Bloggblad sa...

Eftersom jag bara får upp en bild + ett kryss, föredrar jag den övre...:)

7:10:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

Märkligt. Det kan jag inte förklara.

8:25:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Jag ser båda! Föredrar den undre! :-)
/Nina

12:08:00 fm  
Blogger Thomas O. sa...

OK! Som jag då...

8:47:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida