lördag, januari 17, 2009

Ett litet förtydligande

Jag kanske måste förtydliga mig apropå några tidigare bloggposter. Det är INTE så att jag försvarar Israels krig mot Gaza. Det är INTE så att jag hatar palestinier.

Krig är alltid avskyvärt. Men jag anser, att Israel hade rätt att försvara sig mot Hamas. Däremot gick Israel till överdrift. Nu har de lärt Hamas en läxa, men det kostade alldeles för mycket för Gazas befolkning. Det gick till kolossal överdrift. Det påminde om ett gängbråk där ena sidan hade slangbellor och den andra sidan hade bazookas.


Nu hoppas jag på åtminstone vapenvila. Fred är väl uteslutet. Jag tror, att det bara är en tidsfråga innan kärnvapen används mot Israel. Så mycket för den läxan...

Etiketter:

2 kommentarer:

Blogger Jah Hollis sa...

Att Israel gick till överdrift är väl en underdrift.

1:13:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

Ja, onekligen. Och den överdriften kommer troligen att stå Israel dyrt.

7:17:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida