lördag, januari 17, 2009

En ganska medioker sak

I dag är det exakt 40 år sedan The Beatles' platta "Yellow Submarine" släpptes. Den ingår inte i min skivsamling och jag sörjer inte särskilt för det. Enligt mig blev det inte något av det bästa Beatles gjorde. Och strax efter detta skulle man gå in i studion för att spela in "Let it be" - som jag tycker är en relativt svag platta.
Men... när man ser filmen "Yellow Submarine" (1968) och jämför med en del "utflippat" som visas på MTV i våra dagar, så kan man börja undra hur mycket som egentligen har hänt inom "filmad musik" sedan 1968. Det är inte uppseendeväckande stora delar nytänkande, om vi skall vara ärliga. I stort sett är det bara tekniken som har gått framåt.

Etiketter: , ,

2 kommentarer:

Blogger Pierre Falk sa...

Samma sak här. Jag äger samtliga skivor - utom just den. Jag har aldrig sett något vettigt skäl att äga den. Bara två låtar som inte finns på dom andra skivorna. Två riktigt usla låtar.

8:39:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

Du vinner över mig. Jag har de flesta plattorna fr.o.m. "A hard day's night". "Yellow Submarine" och "Magical Mystery Tour" tillhör dem som jag aldrig har brytt mig om att skaffa.

11:51:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida