lördag, december 20, 2008

Den gick bara av

Detta är typiskt mig. Min fru påstår, att ingen annan än jag skulle kunna "lyckas" med detta. Det är elakt förtal.
Men om det är en talang att kunna ta sönder saker, så har jag stor talang på det området. Å andra sidan: jag är ju ingen Simson eller Herkules eller Karelin eller någon annan oerhört stark person. Hur kan man konstruera en sådan här sak om en så pass normalstark person som jag lyckas ta sönder den? Är det i så fall en vara som är lämpad för sitt ändamål? Nej, jag vill snarare påstå att den inte är lämpad för sitt ändamål. Det föreligger alltså fel i varan, ty det rör sig här icke om handhavandefel. Felet är av ursprunglig art. Det är ett fabrikationsfel.

Etiketter:

2 kommentarer:

Blogger Pierre Falk sa...

Kanske en Homer Simpson? I så fall känner jag delvis igen mej. Åtminstone vad gäller hans klumpighet.

7:50:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

Även jag kan delvis känna igen mig i Homer Simpson. Den seriefigurskaraktären är nog den mest geniala efter Kalle Anka.

8:37:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida