tisdag, september 02, 2008

En så'n Carl

Ibland undrar jag hur det det står till med Carl Bildt. Har inte den karln en skruvad bild av sin egen betydelse? Det skulle inte förvåna mig om ett eventuellt tredje världskrig delvis skulle bero på någon klumpig formulering härstammande från honom. Han är ju ungefär lika diplomatiskt smidig som en överviktig elefant i en laboratoriesal med nitroglycerin, saltsyra, krut m.m. Putin kanske tänker: - Den där lille uppblåste fjanten från lilleputtlandet Sverige borde jag täppa till truten på...

Etiketter:

2 kommentarer:

Blogger Jah Hollis sa...

Jag tror omvärlden ser mer roat på hans sätt att försöka bli en stor statsman.

12:00:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

Ja, det tror jag också. Han försöker väl bli lika känd som t.ex. Dag Hammarskjöld, Raoul Wallenberg och Olof Palme...

7:47:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida