lördag, augusti 30, 2008

Leonard Cohen - här är det

Grillade. Efter huvudrätten åt vi grillad camembert med sylt. Hustrun tog hjortronsylt och jag tog jordgubbsylt. (Jag tycker att det där med hjortronsylt är ett överskattat mantra. För mig funkar det minst lika bra med jordgubbsylt.) Medan vi njöt av den smälta camemberten lyssnade vi på Leonard Cohen. Jag blir bara mera övertygad om att den här är hans bästa platta. Och lika övertygad blir jag om att detta är en av hans absolut bästa låtar - här med ett snyggt bildspel:
Jag kan förstå att många kvinnor blir knäsvaga när de hör honom sjunga. När jag hör hans sång kan jag nämligen ana hur det känns att finna en mansröst sexig. Och vi män vill också känna oss snygga och attraktiva emellanåt - tro inte något annat. Därför var det extra intressant en dag i veckan som gick. En kvinnlig arbetskamrat och jag kom på något sätt in på det samtalsämnet och så plötsligt sade hon att jag absolut ser bra ut. Oops - sådant värmer en mogen man som inte längre ser sig själv som intressant på "köttmarknaden".

Nå, njut av Leonard här och nu. Bättre än så här blir det aldrig i den här stilen.

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida