torsdag, april 17, 2008

Nunnan

Sedd:
Den här filmen fick en Guldbagge för bästa dokumentärfilm. Jag tycker i så fall, att det säger en del om kvaliteten hos svenska dokumentärfilmer. Mitt första intryck av denna film blev en viss besvikelse. Att jämföra den med den dokumentära TV-serie som gick förra året, om några kvinnor som provade på klosterlivet, är väl inte alltför långsökt - och då vinner TV-serien. Den knappa timme som den här dokumentärfilmen varar känns för kort. Det hade varit fullt möjligt att göra en spännande dokumentär i långfilmslängd. Jag finner det hela en aning slarvigt. Här finns (visserligen ganska naturligt med tanke på ämnet, men ändå...) en massa obesvarade frågor. Den här hemsidan säger egentligen mera än hela filmen.

Etiketter:

1 kommentarer:

Blogger Matilda sa...

Jag tyckte filmen "Nunnan" var underbar!
Därför att den visar på djupare värden i livet än det samhället erbjuder. Hade alla människor tagit livet på alvar och tillåtit sig att längta efter sann lycka så skulle världen se annorlunda ut. Det är inte lätt att sticka ut från mängden och leva helhjärtat men jag hoppas att denna filmen ska inspirera många att våga göra det!

10:35:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida