torsdag, februari 21, 2008

Boring, boring, boring

När man, som jag nu, är ensam hemma och sjuk så är det ganska naturligt att man är lite nyfiken på vad TV kan erbjuda. Och jag tittar och zappar. Jag säger bara: Stackars den människa som inte har något annat att titta på än SvT24 Direkt. Det står tanter och farbröder i riksdagen och pratar självgott och pösmunkigt om ditt och datt. Den ena plattityden efter den andra framställs som en väldigt djup sanning. Det är så trist och tröttande att jag nästan vomerar igen. Men jag kan inte vomera, ty jag är uttorkad.

Jag skulle aldrig kunna bli politiker. Jag skulle dö av leda efter en månad.

Etiketter: ,

4 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Stäng av teven, vettja! Läs Montaigne i stället. Hans tre band med "Essayer" finns i pocket.

Crister

8:28:00 fm  
Blogger Thomas O. sa...

Ett bra förslag. Montaignes "Essayer" är alltid läsvärda. Jag betraktar dem som ideal att sträva efter. Jag nuddade lite vid dem här: http://imponera.blogspot.com/2007/05/en-klassiker-med-klassikersnuttar.html

10:34:00 fm  
Blogger Hosanna sa...

*hehe* Ja det är för bedrövligt sövande och intetsägande. Om du spanar riktigt noga så kan du se en och annan av dem nicka till eller läsa i medhavd litteratur ;)

1:13:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

Hosanna: Ja, det är konstigt att inte alla somnar.

5:54:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida