torsdag, november 29, 2007

Koyaanisqatsi

Det här är hämtat ur en film som jag aldrig har sett men som jag skulle vilja se:
Inga skådespelare, ingen egentlig handling, bara film och musik. Francis Ford Coppola var "executive producer", så resultatet blev säkert bra. Filmen gjordes 1982, men jag minns inte att den någonsin visades på svenska biografer. Att se den hemma på video måste kännas lite futtigt. Man vill ju ha den där breda duken och det mäktiga ljudet. Min vän den kanadensiske cineasten gillade filmen - och det gör mig ännu mera nyfiken.

Någon därute som har sett den?

Etiketter:

4 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Yep, jag har sett den. Tyckte den var häftig då (tror det var julen 1985), men vet inte om jag skulle tycka likadant nu. Jag undrar. /Janne

9:10:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Jag har sett den. Häftig film vill jag minnas och ja, definitivt en film som skall ses på bio. / Johan

7:53:00 fm  
Blogger Jah Hollis sa...

Den har gått på bio i Sverige och jag såg den då (förmodligen på någon alternativbio). Köpte till och med soundtracket med Philip Glass musik.
Jag minns den som vacker och tankeväckande, men kanske också lite långsam (fast det är nog tanken med den).
Jag skulle gärna se om den nu.
Titeln står visst för "värld i obalans" eller något liknande. Ganska profetisk tycker jag så här i backspegeln.

1:32:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

OK! Jag är fortfarande nyfiken - varken gul eller blå.

4:19:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida