lördag, november 24, 2007

Colin Firth är Mr Darcy

En kväll i den gångna veckan var jag inne på en pizzeria. Jag stod där och väntade på att hämtmaten skulle bli färdig. I lokalen fanns det en TV där man visade en film. Efter ett tag såg jag, att det var "Stolthet och fördom" som rullade - långfilmsversionen från 2005 med Keira Knightley och Matthew Macfadyen. Jag fick bl.a. se scenen där Mr Darcy motvilligt erkänner att han faktiskt är kär i Elizabeth Bennet. Jag tänkte: "Så platt! Så torftigt! Så känslokallt!"

Det finns bara två som kan ha de rollerna. Elizabeth Bennet skall spelas av Jennifer Ehle och Mr Darcy skall spelas av Colin Firth. End of discussion. Så här skall det se ut! (Små klipp ur TV-serien valda av signaturen ninnipooh1)

Det här är mästerligt spelat. Att med så små, små medel förmedla så mycket känsla! Jag gråter när jag ser det.

Etiketter:

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Jag gråter också. Hur skulle man kunna låta bli. /Janne

6:34:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

Nej. Det är superbt. Jane Austen var en mästarinna.

11:25:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida