torsdag, oktober 25, 2007

Rörande ett rör


Varför blir man husägare? Vi håller på här hemma nu med olika små projekt för att renovera vårt hus. Det är roligt nästan jämt (Ironi). När jag hade rivit bort alla tapeter i badrummet på bottenvåningen upptäckte jag ett par skumma fuktfläckar på gipsskivorna. Bäst alltså att avlägsna en bit av gipsen för att se var den ena fuktfläcken kom ifrån. Den härstammade från ett borrhål i avloppsröret. Det är roligt nästan jämt (Ironi).

Igen: Varför blir man husägare? När jag nödtorftigt hade täppt till det ovannämnda borrhålet trodde jag att det inte längre skulle läcka. Silly me. Det fortsatte läcka - visserligen inte mycket - men ändå. Jag hade ställt en liten plastask nedanför en sväng på röret för att se om det trots allt läckte. Och det gjorde det. Då kom jag att tänka på den andra skumma fuktfläcken. Säkrast alltså att avlägsna ännu mera gipsplatta för att se vad som gömde sig bakom den andra fuktfläcken. Jo: ett annat borrhål i avloppsröret. Det är roligt nästan jämt (Ironi).

När vi får sålt huset någon gång, så tänker jag aldrig mera köpa vare sig hus eller bostadsrätt. Det får bli tillbaka till ruta 1: hyreslägenhet.

Etiketter:

3 kommentarer:

Blogger Spectatia sa...

Vilken rörande historia. ;-)

9:16:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Fast jag har svaret; man köper hus för att man är trött på att som vi betala hyra för ett hus ingen vill sköta ;)

12:04:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

spectatia: Vi kan vara rörande överens om det. Men historien kanske blir rörig.

hosanna: Aj, aj. Då skall man klaga.

4:42:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida